sophiawacker

Alla inlägg under juli 2011

Av Sophia Wacker - 30 juli 2011 17:11

Jag hade så sjukt trevligt igår! Tusen tack till er alla som gjorde kvällen så bra som den blev!! Det va dock någon som tappade sin splitternya telefon i ett glas med cider.. och gissa VEM det va?! inte svårt ju, det va JAG! ååh, klant! tack!


  My booooys!         Det togs inte så många fler bilder tyvärr.. Så ikväll hoppas vi på en favorit i repris ;)


Nu ska jag laga tacopaj och bjuda Ante och Ottosson hade jag tänkt. mums!


ses i dimman!

xoxo

Av Sophia Wacker - 27 juli 2011 22:48

Nu har bilen fått en ny lack, och jag lovade före och efter bilder så här kommer dem för er nyfikna ;) (hade dock ingen bild innan den va slipad)


Före:     Efter:                  


& för er som inte visste så är det inget seriöst projekt. Mest bara för att det fanns en massa färg över. Nästa steg är till att sänka den, byta avgas och få den att starta! :D haha."Äckelpäckelbilen" Även kallad :D


Helt okej dag på jobbet idag, känner dock att morgondagen kommer bli stressig. ska hinna med en massa efter jobbet, och slutar kvart i 5.. Men jag lyckas nog ;)

  Dagens viktigaste! skulle inte klara av att jobba utan denna tror jag! :)


Är skitslut och funderar på att kryper ner i sängen faktiskt..

Ha en fortsatt trevlig kväll alla.


xoxo

Av Sophia Wacker - 27 juli 2011 11:45

Ja när man för en gångsskull får lov till lite sovmorgon blir man väckt klockan 8 av Ante som frågar om jag ska följa med till Hultsfred.. Tack! ja för inte kunde jag somna om då inte... Och det slutar inte där, det vi skulle ha i hultsfred fanns ju givetvis inte så då fick vi lov att fara till Vimmerby. Så är i princip nästan nyss hemkommen, åka och jobba om en kvart...


Förresten, vi var på macken igår hela kvällen.. Nu börjar det närma sig ;)


xoxo

Av Sophia Wacker - 26 juli 2011 15:06

Jobbig dag på jobbet idag..Gullan och Ida har gått på semester så jobbar med två andra nu, jag saknar dem redan ;o! De ville helst ha mig överallt på en och samma gång idag. Baka bröd, pocka upp kassan,plocka upp brödet, städa, sätta upp tidningar, ta kunderna i kassan, registrera paket. började man hålla på med en sak så kom det en kund i kassan och man får släppa allt och springa dit. efter ca 1 timme var äntligen alla tidningar uppe, va fast i kassan i stort sätt hela tiden, blir så stressad för visste ju hur mycket mer det va som skulle göras.. Men visst är det kul när det händer saker, men allt på en gång blir lite jobbigt.. och att jobba med ont axel är verkligen inge plus i kanten. Låter värsta negativ, jag gillar mitt jobb det är ju inte det, bara att det blir lite mycket ibland. Hade även ett samtal med den andra sommarjobbaren idag, vi jobbar typ om varandra. jag slutar när hon börjar osv.. samtalet va faktiskt intressant, kom fram saker jag inte redigt visste. Så kan det va..

och imorgon ska jag börja en timme tidigare.

Blev visst ett "jobbinlägg" nu, men det kan ju va trevligt! ;)


kommer ni ihåg att jag sagt att Ante håller på att göra om en bil, ny lack och sådär? Var på macken igår och tog kort så när den är klart lägger jag ut före och efter bilder :) Hoppas dock det blir snart! är själv nyfiken på hur den kommer bli :D

Senare tänkte jag slänga upp en sjutusan massa bilder, bara för att jag är så snäll och vill dela med mig av mina favoriter! ;)


Nu får det blir att blibba runt på recept.nu eller något, behöver mat insperation! :)


Ha en fortsatt bra dag!

xoxo

Av Sophia Wacker - 25 juli 2011 23:19

En dag närmre helg.. Längtar galet mycket efter den, och jag har höga förväntningar på den.. men borde kanske inte ha det, blir bara så besviken...

jag var hemma i Figeholm en sväng idag. imorgon åker familjen till Dalarna, Läde närmare bestämt..Kommer sakna er, jobbigt att veta att ni är så långt bort ;o buhu. Ni är dom bästaste! jag ville också följa med, men jobbar ;/ Bjuder på ett par bilder från dagen.. varsågoda.


 

Inte varje dag det är en trollslända i kaffet ;)


   

Världens sötaste Tussen (mulle om ni frågar mig)! Tihi     


Nu ska vi se klart Johan Falk och sen krypa ner i sängen.. jobb med ont axel imorgon. wish me good luck..

Btw, träffade Therese en stund idag med. alltid mysigt. big love!


xoxo    

Av Sophia Wacker - 25 juli 2011 11:35

Helt galet. Inatt åkte vi till Oskarshamn för att bland annat tanka.. så vi åkte ut till Karlbergs för att se vad dom tog, då står det en bil parkerad på cykelbanan och ryker. Både jag och Ante trodde den hade börjat koka, men det rök in innefrån bilen vilket båda reagerade på att det va lite lustigt. jag tänkte vi kunde stanna och se vad som hänt men vi åkte vidare på bensinjakt :p när vi sedan åkte tillbaka till Karlbergs ser vi hur det bolmar upp rök och när vi kommer fram till rondellen står hela bilen i lågor ;o


  Denna är tagen från macken mitt emot..

Gick dock snabbt att släcka ner den.  

 


Min axel är inte bättre alls. läkarn nästa?

Nu får det i allafall bli till att ta en varm dusch och sen slänga in värmekudden i mickron och så ett par värktabletter på det..


xoxo

Av Sophia Wacker - 24 juli 2011 19:03

Det som har hänt i Norge är verkligen helt ofattbart.. Jag har tänt ett ljus för alla drabbade och skänker en tanke till alla nära och kära.. Finner inga ord, är så tragiskt!



 


Bilderna från i fredags kommer här, enjoy!

  En st John &..   En st Ericson..     Krack & Ante, att de aldrig kan vara normala.. är det så svårt? ;)   Ölandsbron ny night.        Det va de det..


Sitter och underhåller mig med sporten på tvn, min axel värker så jag knappt vet vad jag heter.. fanfanfan. Jobb imorgon halv 9-kvart över 7.. suck..


xoxo

Av Sophia Wacker - 23 juli 2011 19:16

Det blev faktiskt en spontantripp till Öland igår. Va först ute på stan och åt med simon & Ante. Det blev dock aldrig strand för min del, kände att det kvittade.. stå i kö i regnväder, nejtack. Men visst blev det trevligt trots allt.

Va hemma vid halv 5 tiden imorse och både simon och jag skulle upp och jobba..kul..


så nu ligger jag i soffan och tänker inte göra ett skvatt mer idag, upp och jobba imorgonbitti igen. Nästa vecka ser mörk ut, långa dagar på jobbet.. Men roligt är det ju,  skönt att vara ledig nästa helg i allafall. Är ju Mcdagarna (hojrock) i Västervik då, går inte att missa ;o (!)


Det togs massa bilder igår, svar ja. men dom slänger jag upp sen. bara för att jag kan det!


Ser ut som om det blir en ensam lördagskväll ikväll.. hmm.


xoxo

Presentation


Tja!

I min blogg får ni följa med in i min spännande vardag.
I hope you like it ;p

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards