sophiawacker

Alla inlägg under september 2011

Av Sophia Wacker - 29 september 2011 13:53

Blödig som jag är så kan jag ju såklart inte låta bli att böla lite till denna film som jag länkar nedanför. Det är ju självklart att man lägger upp denna på sin blogg.

http://www.youtube.com/watch?v=162gYmyiGrU


Men fy bubblan vad fort denna dag har gått, känns som jag gick upp nyss men har hunnit med så mycket.. Plockat in disk, plockat iordning, varit ute och gått och handlat.. Klapp på axeln ;)

Och nu tänkte jag slänga in en maskin tvätt och sedan skala potaits. skoj!


Ha en bra dag!

xoxo

Av Sophia Wacker - 27 september 2011 11:44

Fasen nu va det ett tag sen sist igen och jag har kommit på vad anledningen är.. Eftersom jag nu mer har allt i telefonen dvs facebook så blir det aldrig av att jag stänger på datorn. förutom om jag ska titta något annat, som idag då :)


I Fredags var vi som sagt i Göteborg. kan inte göra annat än att älska den staden! Liseberg öppnade inte fören 3 så vi hann med att gå på stan ett par timmar. Började det hela med en promenad från Liseberg in till avenyn och vidare mot nordstan. den biten är inte att leka med så att säga, och så vetskapen om att man ska tillbaka samma väg och ytterligare en massa travande inne på Lisebrg gjorde en tröttare än tröttast. Jag kände dock inte av något speciellt men både therese och Ante klagade rätt friskt ;) Så jag tänkte jag skulle bjuda på lite bilder.. inte för att det blev så många men det är alltid något.         Inne på Liseberg hade jag inte tid att ta några bilder, det va absolut ingen kö till karusellerna, man kunde i princip bara sitta kvar. Therese tog däremot en massa, så får be henne skicka över ett par ;)


Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan bege mig mot staden :)

imorgon ska jag på arbetsintervju, börjar bli nervös?!!


xoxo

Av Sophia Wacker - 22 september 2011 19:03

3 timmars jobb kunde göra en så trött.. känns som om klockan är 10, minst! Jaja, jag ska faktiskt bege mig mot staden nu när som för att hämta Therese och handla på maxi. Vi ska ju faktiskt till Liseberg imorgon. :)))))))!


Men en sak som gör mig så superdupermegadunderARG är Hultsfredbostäder!! Vafan det är inte mer än typ 15 grader ute och i lägenheten är det då inte mer än 10... lr ngt, helvete så trött jag blir! Och så idioter till grannar på det som inte gör annat än att bråka dagar i ända.... Ge mig ett hus tack!


Ja och vet ni, igår skulle jag vara snäll och tvätta Antes bil.. Ja så skitig bil har jag aldrig varit med om!

Före:   Efter:   Exakt VAD skulle han göra utan mig?!

Och ja idag, jag slängde i en maskin tvätt och bad honom hänga upp den innan han åkte till jobbet eftersom jag åkte före honom.. Fick ju tjata ett par gånger så han inte skulle glömma.. när man typ tjatat i hjäl sig så förmodar man ju att han fattat.. När jag kommer hem från jobbet 5 timmar efter att jag tjatat ihäj mig så ligger fortfarande tvätten i maskinen.. killar alltså.... Det var ju inte till att göra annat än att fixa det själv.. ;p


Nehe nu har grannarna satt igång igen, jag orkar inte med deras gap och skrik så nu beger jag mig mot staden.


Ha en fortfatt trevlig kväll mina kära!


xoxo

Av Sophia Wacker - 22 september 2011 12:01

Jag blir galen! Ibland undrar jag vad folk ska ha mobil till när de inte har den på sig iallafall!? Har liksom bara försökt få tag på Ante i 30 min nu, ringt ett x antal gånger och skickat sms.. åh! nåja, han får skylla sig själv helt enkelt det är inte mer med det.


Själv ska jag snart bege mig mot Fågelfors för 3 timmars jobb.. alltid något! Måste komma in i det lite nu eftersom det blir lite mer jobb framöver :)

Och imorgon bär det av mot Göteborg för ett besök på Liseberg.. sådär lagom sent menmen..


Nehe gott folk, nu styr jag bilen mot fågelfors som sagt.

Ha en fortsatt bra dag.


xoxo

Av Sophia Wacker - 16 september 2011 15:35

Huajaj vad jag har varit duktig idag, tvättat, städat & rensat garderoben! en liten klapp på axeln är jag väl värd iaf? ;) Kom dock just på att mina byxor inte kommer hinna torka till kvällen, vad gör man då? Hårtork såklart, bra uppfinning! :D


Mamma ringde igår, började samtale tlite lugnt och fint med att det var kul att jag fick så mycket i lön, sedan kröp det fram, det där med big brother. Hennes värsta program.. haha. Mamma, chansen är minimal för att jag kommer med! ;) Du behöver nog inte ora dig så mycket. Älskar dig iallafall, det vet du. hihi


Sitter nu och väntar på att få hoppa in i duschen, Ante ska iväg så lät honom få duscha före mig. Orkade inte duscha för tillfället iallafall. haha

Och så får vi se vad det blir för festligheter till kvällen, det är liksom sånt man inte kan planera här i Mörlunda.. haha. Finaste Therese kommer iallafall, myyyys!



Hittade denna i lådan med grejer som fortfarande inte kommit upp (i garderoben) Min kusin, min bästa vän, min syster! Vad skulle jag göra utan dig? love you! Så nu står denna på sängbordet 

  Våran (lr.. snarare MIN garderob efter som typ 90% av allt är mitt) fina garderob innan röjning..   mycket bättre, visst? ;)   Så avslutar vi detta inlägg med en egobild, det var inte igår. ;) Nu kör vi på en dusch..  

xoxo

Av Sophia Wacker - 15 september 2011 12:10

Fy jäsken så bra allt känns! Snart helg, ny färgat hår, fått 13 timmars sömn och som pricket över iet så har jag fått löning idag. åh så underbart! Tänkte jag skulle fira detta med en långpromenad och sen bege mig mot Högsby en sväng. Till och med maten är redan bestämd idag, man kan verkligen säga att livet leker idag!


Sedan måste jag bara påpeka att världens finaste Matilda är den absolut starkaste person jag känner, du ger inte upp trots motgångar.. Jag är så otroligt stolt över dig! Jag älskar dig, världens finaste vän!

 


Slänger in en tvätt i maskinen så är den klar precis lagom tills jag är tillbaka från promenaden. =)


xoxo

Av Sophia Wacker - 14 september 2011 19:07

Som rubriken lyder så är jag galet nöjd med mitt nyfärgade hår! :) Röttröttrött! Fast varmt röd! just love it!

Träffade även världens absolut finaste Therese en stund idag innan jag åkte hemåt, kan inte bli annat än lyckat när man är med henne. love!

Fortsätte sedan dagen med att åka till Hultsfred och Vimmerby, mys!


Nu håller grannen över oss på att flyttar så det har smällt och haft sig i snart en vecka. Hur mycket grejs får man plats med i en lägenhet då?! Och på tal om grannar... våra nya grannar bredvid då? Vad är det för människor, lever och har sig dem också. Förra veckan stod kärringa och gapte och skrek i trapphuset ungefär "Släpp in mah, släpp in mah så för helvete, fan öppna dörrn" klockan var väl runt 7-8, härligt att vakna till det.. och nu här om dagen kom hon och ringde på och frågade om Ante kunde hjälpa till att bära in en säng, de stod länge och väl och pratade medans jag stod och lagade mat. Sen kommer han in och säger "jaha, bara så du vet så tål inte jag hundar nu" hahaha :D De har en schäfer (stavning?) och så sa han att han inte tål hundar, haha smart kille ;) Strax där efter hörde vi hur det svor och hade sig där inne, fy jäsiken vad det hörs tydligt!


Och för er som inte visste och som vill veta så har jag sökt till Bigbrother 2012. Som en kul grej liksom, sen är ju chansen minimal för att just jag ska komma med men iallafall. Haha.  

Nu ska jag gå och posta två brev. Nu undrar ni vad det är för brev eller hur? ;) Men det kommer ni inte få veta, inte idag iallafall. När de kommit fram får ni veta! ;)


xoxo

Av Sophia Wacker - 13 september 2011 15:01

Under tiden som jag hade mitt lilla "blogguppehåll" så har vi blandannat hunnit med att ha haft frukost på sängen, Ante har fyllt år, vi har hunnit festa, haft kalas, plockat svamp, haft oväder och varit på skroten. Så det är väl inte mer än rätt att jag bjuder på ett par bilder va? ;)


      jag råkar vara bäst på att ta suddiga bilder.. (och vi har nu konstaterat att jag är den som är bäst på pil utav oss tre, jag vann ju liksom piltävlingen!! som vanligt ;)  )         

Medans jag stod och gjorde tacopaj i köket överraskade Ante mig med att ha tänt upp en massa ljus i hela lägenheten. MYS! Tände även mina fina carpe diem lyktor. =)

Paradiset för vissa... dock inte för mig ;) rätt äckligt! men visst, måste erkänna att det var lite kul att gå och titta in i alla bilar. kunde ligga allt från nappar till kalsonger i bilarna.. uusch!   en st upprostad bil? ;)

har man ingen julgransfot kan man ju alltid använda bilrutan.. ajaj    

Nu ligger Ante och sover i soffan, jag vill ut och gå men det blåser ju som tusan ute så vill helst hålla mig inne. Men en lite promenix får det nog bli framåt kvällen. Får väl ställa mig och börja med maten nu. Fårse vad jag slänger ihop :)


Till helgen väntas perfestivalen... eller? njaaae, kanske inte förresten, men något måste iallafall hända! :)


xoxo

Presentation


Tja!

I min blogg får ni följa med in i min spännande vardag.
I hope you like it ;p

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards